20-12-2022

Sleuteloverdracht markeert oplevering nieuw hoofdkantoor Demcon

Volgende stap in realisatie groei-ambitie Demcon

Op 20 december heeft Trebbe het nieuwe hoofdkantoor van Demcon officieel opgeleverd aan Demcon. In iets minder dan één jaar tijd is er een prachtig, duurzaam gebouw gerealiseerd op het Kennispark Twente in Enschede. Om dit moment officieel te markeren overhandigde Hein Trebbe sr. de sleutel van het nieuwe hoofdkantoor aan Dennis Schipper, CEO van Demcon. Dit gebeurde onder toeziend oog van de directbetrokkenen van het bouwteam.

Dennis Schipper: “Mooi om te zien hoe onze plannen nu realiteit worden. Complimenten aan het bouwteam voor het soepel, netjes en conform planning laten verlopen van het bouwproces. We maken met deze nieuwbouw een bewuste keuze om het hoofdkantoor in Enschede te handhaven en in Twente te blijven. Wij willen technologie, innovatie en ondernemerschap tot bloei laten komen en laten zien dat het hier gebeurt.”

Demcon is inmiddels begonnen met de inrichting van het pand en zal in de loop van het eerste kwartaal zijn intrek nemen. Het hoofdkantoor biedt ruimte aan onder andere de centrale ontvangst van Demcon, verschillende vergaderfaciliteiten, medewerkers van de ondersteunende afdelingen en de directie.

Een duurzaam nieuw kantoor
Het nieuwe hoofdkantoor van Demcon is gerealiseerd aan de Institutenweg 40 in Enschede, tussen het Demcon Innovation Center en het Demcon Technology Center. Het vijf verdiepingen tellende pand is gebouwd naar een ontwerp van Beltman Architecten en voldoet aan de hoogste duurzaamheidseisen (BREEAM Outstanding). Daarbij is gekeken naar aspecten als materiaalgebruik, afvalverwerking en energieprestatie van het pand. Op zichtbare en onzichtbare wijze is op talloze manieren rekening gehouden met duurzaamheid. Zo is het dak volledig bedekt met zonnepanelen en is in de directe omgeving rekening gehouden met groene beplanting en nestmogelijkheden.

Soepel bouwproces, met aandacht voor de omgeving
Begin 2022 werd het officiële startschot gegeven voor de bouw van het nieuwe hoofdkantoor. Nog geen half jaar later werd het hoogste punt bereikt, dit was mede te danken aan de inzet van een prefab betonnen skelet. Op de bouwplaats werd gewerkt volgens de gedragscode van Bewuste Bouwers. Deze gedragscode bestaat uit vijf pijlers: omgeving, veiligheid, vakmensen, milieu en verzorgd. Bewuste Bouwers heeft tijdens de bouw getoetst hoe met deze pijlers omgegaan werd. De auditor waardeerde de bouwplaats met een 8,1.

Hein Trebbe sr. directeur bij Trebbe: “Mijlpalen en opleveringen zijn altijd de momenten dat we nog één keer terug mogen kijken. De bouw van dit nieuwe, duurzame hoofdkantoor is buitengewoon soepel verlopen. Dat lukt alleen als de samenwerking goed is en daar ben ik trots op.”

Over Demcon
Demcon (1.000 medewerkers) ontwikkelt, produceert en levert technologie en innovatieve producten. De Demcon group heeft locaties in Best, Delft, Enschede, Groningen, Maastricht, Münster (D), Tokio (Japan) en Singapore. De onderneming is ontstaan vanuit de passie van de oprichters voor het combineren van creativiteit en technische vaardigheden gericht op het oplossen van complexe vraagstukken. Deze vraagstukken zijn van technologische en maatschappelijke aard en hebben veelal direct of indirect invloed op mensen en hun leefwereld. Of het nu gaat om medische oplossingen, systemen die onze veiligheid bewaken of duurzame innovaties voor thema’s als water en energie, Demcon draagt bij – voor huidige en toekomstige generaties. Naast het ontwikkelen van technische oplossingen zet Demcon in op het stimuleren van ondernemerschap en het investeren in talent en onderwijs.

Over Trebbe
Trebbe ontwikkelt, bouwt en onderhoudt duurzame, gezonde leefomgevingen. Door verandering te zien als constante factor heeft ons familiebedrijf al sinds 1911 bestaansrecht. In Trebbe vind je een betrouwbare kennispartner die gaat voor langdurige samenwerkingsverbanden.

Voor meer informatie neemt u contact op met Marleen Markvoort, 088 – 115 2000.